Obsah

• Hrst hřebíků se silnice
• Když se dva perou, třetí se směje
• Cesta Rollsem
• Tolik Porsche v Čechách
• Za poklady do Ratibořic
• Strnulé, ale stále uchvacující
• Jenda Horák
• Brno bez růžových brýlí
• Historie malých SAABů
• AKRČs. a ČAMS
• Baron Liebieg II.
• Jaroslav Cihlář VIII.
• Kalendář akcí
• Levně na prodej
• Album – Scott TT 1930
• Václav Zapadlík – Galerie československých karosářů


V cizině všeobecně používaný motocykl Levis dosáhl i u nás velmi značné obliby. Je vždy vítězem ve své kategorii ve všech závodech světového významu. V Anglii jest již 14 let považován za vedoucí značku dvoutaktního motocyklu. Zastoupení těchto strojů u nás má firma Motor Cycle Company V. Štěpař a spol., Praha VII., U Kapličky 10, která mileráda každému zájemci na požádání zašle prospekt i s udáním cen. (Český svět 17. 4. 1924)

Václav Zapadlík – teprve šedesátníkem
Děkujeme, mistře, za všechny Vaše kresby i obrazy a vůbec za vše ostatní, co jste pro příznivce historických vozidel v Evropě i Americe vykonal a stále konáte. Děkujeme za všechna ta přibližování světa automobilů, který poznamenal naše vnímání a mezi kterým plyne náš život. Děkujeme za všechny inspirace, za osvětu nejnázornější i za připomínání toho zapomínaného. Těšíme se na vše další, co nakreslíte, namalujete či dokonce napíšete a nejednoho tím povzbudíte.
K životnímu jubileu přijměte naše blahopřání, abyste se těšil stálému zdraví, dobré pohodě, neutuchajícímu nadšení, dostatku energie a vůbec všemu nejlepšímu. Aby Vám zelená barva – barva naděje – naději připomínala a ta aby ve Vás setrvávala, abyste dokázal vzdorovat i případným nepochopením těch, kteří si málo uvědomují, co to znamená, když někdo s historickým automobilem dýchá a žije. Abyste si častěji uvědomoval tisíce těch obdivovatelů, kteří si Vaše obrazy tak rádi prohlíží a kde mohou, tam si jimi vyzdobují své prostředí.
Vaše redakce MJ

Napadeno kutilem
Na pravidelnej veteránskej akcii Veľká Cena Veteránov pod Pezinskou Babou 15. 6. 2003 nad jedným motocyklom dlhodobo meditovala početná skupina návštevníkov. Žiaden zo zúčastnených neveril vlastným očiam. Cestný pretekový motocykel JAWA bol naozaj nevšedný. Rám mal pérákový, motor jednovalcový štvortaktný s blokmi z dvojtaktného motora Jawa Pérák.

Když se dva perou, třetí se směje
Toto staré české přísloví je, ať chceme nebo nechceme, stále pravdivé a dokazuje to mnoho malých i velkých příhod v našem životě. Zářným příkladem tohoto přísloví je i současná veteránská scéna v Libereckém regionu...

Cesta s Rollsem
Když máte automobil, můžete jet kamkoliv, tuto pravdu napsal již pan Barzini v záhlaví své knižní reportáže ze závodu Peking–Paříž na počátku minulého století.
Když máte Rolls-Royce, můžete jet samozřejmě také kamkoliv, ale dobrým cílem je třeba evropský sraz pořádaný Rolls-Royce Enthusiasts’ Clubem pro majitele těchto automobilových perel, nesoucích značku RR nebo Bentley...

Tolik Porsche po hromadě,
to v Čechách ještě nebylo
V srpnu 2003 byl po téměř dvacetileté ilegalitě konečně oficiálně založen liberecký Porsche klub. Již v roce 1985, ještě skryt před tehdejším režimem, uspořádal své první setkání na oslavu výročí narození místního rodáka, profesora Dr. Ing. h.c. Ferdinanda Porsche, a tato pak pravidelně opakoval...

S plechovými poklady do Ratibořic
Babičku od B. Němcové zná asi každý, dokonce i já. Horší je to s mojí znalostí Ratibořic. Když se ve škole jezdilo na výlety, asi jsem chyběla, protože na zámku jsem nikdy nebyla...

Strnulé, ale stále uchvacující
(na okraj 5. mezinárodního srazu majitelů motocyklů Čechie – Böhmerland)
Nebezpečím každého pravidelně se opakujícího podniku je určitá strnulost v organizaci, která nejdříve otráví jeho účastníky a posléze i přihlížející...

Jenda Horák
Skončila životní pouť dobrého člověka
V pátek 5. září, dva dny před pořádáním Tachlovického trojúhelníku, zemřel Jan Horák, motocyklový závodník, konstruktér a výrobce silničních závodních motocyklů s motory Walter, nestor veteránského hnutí a sběratel historických motocyklů, který se již za svého života zařadil mezi legendy českého motocyklového sportu...

Brno bez růžových brýlí
V průběhu 33. týdne se po roční přestávce opět dostalo do Brna motocyklové mistrovství světa, jako desátý díl tohoto prestižního seriálu...

Historie malých SAABů 92 - 96
Na přelomu padesátých a šedesátých let se pro všechny příznivce automobilových soutěží staly malé SAABy symbolem světové technické úrovně, vysoké kvality a příkladných jízdních vlastností. Začala je vyrábět na přelomu čtyřicátých a padesátých let švédská letecká továrna SAAB a její vozy si stačily za prvních deset let získat znamenitou pověst..

AKRČs. a ČAMS
Článek k výročí 80 let
od založení S.K.A.M. Olomouc
Jak vlastně a proč vůbec došlo k založení jiných klubů než jediného všemocného AKRČs.? Zdánlivě jednoduchá otázka, ale velmi složitá odpověď. Zajímavé je i to, že některé problémy jsou stále tytéž a je jedno, jestli se píše rok 1923 nebo 2003. ..

Baron Theodor
Freiherr von Liebieg
(* 15. 6. 1872, † 24. 5. 1939)
Díl druhý
První automobilový závodník
Od prvních jízd s vozem Benz Victoria baron Liebieg automobilům plně propadl. Za prvních pět let ujel se svým prvním automobilem na 20 000 km. Při dosahované cestovní rychlosti okolo 17 km/h, nekvalitních prašných cestách i neexistenci dnešních benzinových pump a servisů to byl opravdu mimořádný výkon. Porovnáme-li to se současností, je to přibližně 100 000 km v dnešním moderním a spolehlivém voze...

Život v jednom kole VIII.
Chtěli byste se podívat do Melbourne na olympiádu? Třeba by vás to po přečtení následujícího vyprávění pana PhDr. Jaroslava Cihláře přešlo...

SENIOR T.T. Raleigh 1931
Je nemožné spočítat čas, který byl věnován této renovaci, a ještě nemožnější spočítat peníze...

Veteránsalón Motor Journalu 4/2003

Praga NO (1929)